Magyarország
Alkalmazások
bkk.hu/jegyek-es-berletek/budapestgo
Budapest
Két repülőtéri busz járat van:
bkk.hu/downloads/map/6494/
100E (Közvetlen repülőtéri autóbuszjárat) –
Deák Ferenc tér / Astoria / Kálvin tér / Repülőtér
1 500 Ft a repülőtéri vonaljegy, amit külön kell megvenni pl. a jegykiadó automatában
200E (Repülőtéri autóbuszjárat) – Kőbánya-Kispest / Repülőtér
Sima vonaljegy kell rá
Mindkét járat az A és B repülőtéri zónák között áll meg.
Liszt Ferenc repülőtér (Ferihegy)
A repülőtér főbejáratán bemenve, szemben vannak a kijelzők a járatokkal és a hozzájuk tartozó ellenőrző kapu számokkal.
Mindegy melyik zóna ellenőrző kapuján mész át A vagy B, ugyan oda kerülsz
Ha viszel magaddal feladott poggyászt amit a csomagtérbe kell tenni, nem a kabin térbe, akkor azt ott a kijelzők alatti poggyász feladó kapuhoz kell vinni, és ahhoz a számúhoz ami a kijelzőn a járathoz tartozik pl. Coppenhagen 48-50
Ha csak olyan poggyászod van ami a kabin térbe mehet, akkor nem kell oda menni, hanem egyből az ellenőrző kapukhoz, ami B zónában a bejárattól jobbra van, viszont arra elindulva majd nem jobbra kell tovább haladni (ami át visz az A zónába), hanem attól balra, ilyen vezető szalagok között, és vannak ott őrök is akik útba igazítanak.
Ez után van egy átengedő kapu, ahol a beszálló jegyen lévő QR kódot kell beolvastatni, és enged tovább az ellenőrző kapukhoz, ott nincs semmi számozás, oda kell állni ahol kevesebben vannak.
Az ellenőrzéshez ki vannak helyezve tálcák amelyekbe kell pakolni minden táskát, fémet (övet is), pulcsit, kabátot, illetve minden folyadékot ki kell pakolni a táskából (zacskózva), innivalót itt NEM lehet átvinni, üres palackot viszont igen, (szóval idd meg és nyugodtan vidd magaddal a palackot), továbbá minden elektronikus eszközt is (telefont, laptopot) ki kell pakolni a táskából külön, ha minden ilyesmit ügyesen kipakolsz, akkor kb 1 perc az egész ellenőrzés, előtte nyilván kígyózik a sor, de az legtöbbször kb. 5-15 perc.
Ellenőrzés után jön a belső tér (csomó bolt és kávézó van), ahol lehet várakozni. A nagy tér közepén vannak a kijelzők, illetve az emeleten is vannak, amelyekre lesz kiírva, hogy az adott járatra mennyi idő múlva lehet megkezdeni a beszállást, illetve ha már lehet, akkor ki van írva, hogy melyik kapuhoz kell menni pl. A12
Ahogy beérkezünk ebbe a nagy térbe jobbra a mozgólépcsők alatt lehet menni az A, illetve balra pedig a B és további kapukhoz. A tér közepén lévő kijelzők felett ki van írva, hogy melyik kapuk merre.
Ha már lehet menni a kapuk felé akkor egy folyosó szerűségen kell menni amin folyamatosan vannak a különböző számú kapuk, növekvő sorrendben (pl. a 12-19 a legvégén van).
Az új kapuk már megépült így a végén tovább kell menni az átvezető folyosón keresztül.
A kapunál ellenőrzik a beszálló kártyát, de itt már ember végzi és szükséges személy azonosító kártya (személy igazolvány vagy útlevél, stb). Ennél az ellenőrző pontnál külön vannak választva az elsőbbségi beszállók és a „sima” beszállók. Amint meg lehet kezdeni a beszállást, először az elsőbbségi beszállók sorában lévők indulhatnak meg, és amikor elfogytak, jöhetnek a többiek.
Dánia
Alkalmazások
Koppenhágai repülőtér (Copenhagen Airport, Kastrup)
Repülőről leszállva Koppenhágában be kell menni az épületbe, és végig az EXIT (Udgang) felé kell menni, nagyon sokat, kb. 10 perc (folyosók és mozgó lépcsők tömkelege), de mindenhol ki van táblázva merre van a kijárat, szóval nem lehet eltévedni. Sok sok séta után elérkezel a fő épületbe ami a Terminal 3 kell, hogy legyen.
Ha van feladott poggyászod, akkor itt tudod majd átvenni a Baggage belt-nél még a Terminal 3-ba lépés előtt.
Ennek a nagy térnek a túlsó végére kell menni, míg nem látsz piros jegykiadó gépeket jobbra (ezekben lehet vonat jegyet venni), viszont gazdaságosabb, ha ezeken túl mész, és egyből mögöttük lesz 2 (kék) színű masina (angolul tud és ha üzemen kívül van akkor ki van írva, hogy merre tovább), ezekben lehet venni a Rejsekort kártyát, amivel jóval olcsóbb és egyszerűbb a közlekedés.
Először venni kell egy kártyát (Buy Rejsekort), illetve fel is kell tölteni pénzel (minimum 200 korona legyen rajta, kb. 70-100 korona egy út, illetve, ha Concordiába mész akkor az kb. 30 korona utanként, szóval akkor érdemes, hogy 300 korona legyen rajta), és az utazások során az egyenlegből vonja le a pénzt (csak bankkártyával lehet venni és feltölteni, van érintős része azt használd). Folyamat végén a gép elkészíti a kártyát, feltölti az egyenleget, stb. Ez után még rákérdez, hogy kérsz e bizonylatot, de ez már nem lényeges.
(Ha mégsem érintős módon fizetsz bankkártyával, akkor van egy trükkös pillanat (aminél elsőre levert a víz mert nem értettem mi van), szóval miután elérkezel a fizetés részhez, beszúrod a bank kártyádat, megadod a pin kódot, elkezd dolgozni a masina. A trükkös rész az, hogy a kijelzőn továbbra is azt írja, hogy rakd be a kártyát és írd be a pin kódot, na erre ne figyelj, a lényeg ott lesz a bankkártya leolvasó kijelzőjén (ahol beírtad a pin kódot), ha megjelenik a kijelzőn az a szöveg, hogy „Godkendt Husk kortet” (nem tudom pontosan mit jelent), de a lényeg, hogy ekkor ki KELL venni a bank kártyát.)
A kártyával végtelen egyszerű közlekedni, minden megállóban (vonat, busz, metró) van egy erre kihelyezett gép (kis oszlop) amin kék vagy piros fény világít, a kék (Check Ind) arra van, hogy megkezd az utazást, tehát ezzel kell „bejelentkezni”, hogy honnét indulsz, a piros (Check Ud) pedig arra, hogy befejezd az utazást, tehát „kijelentkezel”, amivel megadod majd az érkezést, és a 2 közötti távolságnak megfelelő összeget, levonja a gépezet, az egyenlegedről (elegendő végig jönni egy be- és kijelentkezéssel, tehát nem kell átszálláskor). Egy fontos dolog, a kártyát teljesen tedd rá a világító cuccra, mert, ha túl messze van nem érzékeli rendesen, ha sikerül a be/ki jelentkezés, hangot ad, fényt is vált, illetve kijelentkezéskor kiírja, hogy mennyibe került az út, és hogy mennyi van még az egyenlegeden. (A hivatalos leírás szerint egy hosszabb egybefüggő utazást úgy kell megtenni, hogy minden jármű váltáskor be kell jelentkezni és a teljes utazás végén kell csak kijelentkezni, én ezt nem szoktam, el is felejtettem, hogy ezt olvastam :D)
Paradise felé
Nos, ha megvan a kártya irány a „Spor track 2” ami a masináktól balra van, ott le kell menni.
Bejelentkezni a kártyával és megnézni a kijelzőt, hogy mikor jön a szállító eszköz (kb. 10 percenként jár), azt kell keresd ahova az van írva, hogy „Via Kobenhavn H / Coppenhagen C” (a Spor vágányt jelent) és a jármű oldalán is ez lesz kiírva az ajtó felett. Ajánlott használni a Rejseplanen alkalmazást, mert az kiír mindent is (keresésben a kiindulás CPH Lufthavn a cél pedig Karise St.)
Felszállni és kell menni kb. 3 megállót, érdemes figyelni az állomáson lévő táblákat, vagy a járművön lévő kijelzőt, keresd a „Kobenhavn H” feliratot, ezt be szokták mondani angolul is.
Itt fel kell menni a fő térbe és dobni egy balost és végig menni a folyosón a kb. a legvégére a „Spor track 11-12”-höz és megnézni az ott lévő kijelzőt, hogy van e rajta „Koge” (ejtsd Kő), ha igen, sínen vagy (vagyis leszel).
Ott lemész és megvárod a következő járművet, amire ki lesz írva, hogy „Koge”. Ezzel jön egy kb. 45 perces utazás, amivel a végállomásig kell menni.
„Koge”-ben leszállás és megkeresni a kijelzőket, amik ott lesznek a felüljárók előtt.
Olyat kell keresned valamelyik kijelzőn, hogy „Faxe Ladeplads”, és megnézni, hogy mikor érkezik a következő (ez kb. 30 percenként jár), valószínűleg a 2/3/4 sín egyikéről indul, ami balra lesz tőled (a 2-3. sínhez használni kell a felül járót, hogy átjuss a túloldalra), a járat száma „110R” és a járműre ki lesz írva, a járat szám és az úti cél is („110R Faxe Ladeplads”). Ha a kijelzőre nincs kiírva, hogy melyik sínről indul, akkor érdemes a járat indulási ideje előtt (kb. 5 perccel) keresni a sínek egyikén a járművet. Felszállás után felhívni a tel számot +45 30959723 amit kaptunk az emailben, hogy jöjjenek ki értünk a megállóhoz Karise-ba (ejtsd Karísz).
Ezzel az kb. 5. megállóig kell menni (nem biztos, hogy mindegyiknél megáll), figyelni kell a kijelzőt és várni a „Karise St.” feliratot, olyankor felpattanni és odamenni valamelyik kijárathoz, megnyomni a gombot és megvárni még megáll a gépezet.
Leszállás, és KIJELENTKEZÉS a kártyával, és megkeresed az autót amivel érted jöttek és örülsz, hogy megvolt az első menet. 😀
Egy apró dolog amire érdemes figyelni, bizonyos járműveken van úgynevezett csendes zóna (Quiet zone), ahol sem beszélni, sem telefonálni nem szabad.
Repülőtér felé
Visszafelé hasonló a közlekedés csak fordítva 😉 Szóval majd fel kell iratkozni az étkezdében egy papírra, hogy mikorra vigyenek ki téged a Karise állomásra autóval. Az út Karise-ből a reptérre kb. 1 óra 40 perc, de érdemes megnézni ismét a Rejseplanen alkalmazást és rászámolni 1 órát (mert van, hogy kimaradnak járatok). Természetesen azzal is kell számolni, hogy a reptérre időbe odaérj és, hogy átverekedd magad rajta. Én minimum 3 órával szoktam számolni az egész utazásra Karise-ből egészen a repülőtér végéig, de inkább legyen több mint lekésni. Szóval Karise-ban ismét le kell csippantani a kártyát és átmenni a peronra és annak a közelebbi oldalára és a jármű „Roskilde” felé megy de majd Koge-ben le kell szállni. Koge-ben át kell szállni a másik vonatra ami átmegy (Via) Kobenhavn H-en. A központi pályaudvaron ismét meg kell keresni azt a vonatot ami pedig a CPH Lufthavn felé megy. Reptérre érve KIJELENTKEZEL, felmész a felső szintre és elindulsz a Terminal 2 felé, ott lesz a security check, majd azon átérve a tax free boltokon túl lesznek a kijelzők, hogy hányas kaputól indul a géped. Eddig még mindig az F1-F10 kapuktól indult a ryanair szóval egyből már oda szoktam menni mert kb. 10 perc odaérni és utána megnézem, hogy pontosan hányas kapu.
Concordia (Natha jógaközpont)
Továbbra is ajánlom a Rejseplanen alkalmazást. A címük „Nordre Fasanvej 230, 2200 København N”. Ide a legjobb metrókkal (M2 és M3) menni. Előre írj nekik az érkezésedről telegramon „Steliana Vandra +45 5261 7550″ vagy „Sofian Krüger +45 2195 7717″ (írd nekik, hogy ki vagy és, hogy most jársz YTTC-re). Ha innét mész paradise-ba vagy ide jössz paradise-ból, akkor nem feltétlen kell elmenni a központi pályaudvarig, van korábbi átszállási lehetőség is.
Elérhetőségek
Paradise +45 30959723 (Paradise pickup / fuvar)
Jón Oddur +45 3095 4719 (Paradise koordinátor)
Steliana Vandra +45 5261 7550 (Concordia ashram szállás felelős)
Sofian Krüger +45 2195 7717 (Concordia ashram koordinátor)
Rainer +45 2185 9305 (jóga oktatói koordinátor segéd)
Cătălin Balilescu +45 6067 7978 (jóga oktatói koordinátor)