Paradise

Magyarország

Budapest

Két repülőtéri busz járat van:
100E (Közvetlen repülőtéri autóbuszjárat) –
Deák Ferenc tér / Astoria / Kálvin tér / Repülőtér
900 forint a repülőtéri vonaljegy, amit külön kell megvenni pl. a jegykiadó automatában, kb 45 perc az út
https://bkk.hu/repuloterbusz/
200E (Repülőtéri autóbuszjárat) – Nagyvárad tér / Repülőtér
Hogy erre a járatra milyen jegy kell azt nem tudom
https://bkk.hu/apps/docs/terkep/repter.pdf
Mindkét járat az A és B repülőtéri zónák között áll meg.

Liszt Ferenc repülőtér (Ferihegy)

A repjegy vásárlásakor a beszálló kártyán van, hogy melyik zóna pl.: F2B a B zónát jelenti (utolsó betű, buszból kijőve balra)

A repülőtér főbejáratán bemenve, szemben vannak a kijelzők a járatokkal és a hozzájuk tartozó ellenőrző kapu számokkal.

Ha viszel magaddal olyan poggyászt amit a csomagtérbe kell tenni, nem a kabin térbe, akkor azt ott a kijelzők alatti poggyász feladó kapuhoz kell vinni, és ahhoz a számúhoz ami a kijelzőn a járathoz tartozik pl. Coppenhagen 48-50

Ha csak olyan poggyászod van ami a kabin térbe mehet, akkor nem kell oda menni, hanem egyből az ellenőrző kapukhoz, ami B zónában a bejárattól jobbra van, viszont arra elindulva majd nem jobbra kell tovább haladni (ami át visz az A zónába), hanem attól balra, ilyen vezető szalagok között, és vannak ott őrök is akik útba igazítanak.

Ez után van egy átengedő kapu, ahol a beszálló jegyen lévő QR kódot kell beolvastatni, és enged tovább az ellenőrző kapukhoz, ott nincs semmi számozás, oda kell állni ahol kevesebben vannak.

Az ellenőrzéshez ki vannak helyezve tálcák amelyekbe kell pakolni minden táskát, fémet (övet is), pulcsit, kabátot, illetve minden folyadékot ki kell pakolni a táskából (zacskózva ha lehet), innivalót itt NEM lehet átvinni, üres palackot viszont igen, (szóval idd meg és nyugodtan vidd magaddal a palackot), továbbá minden elektronikus eszközt is (telefont, laptopot, power bank) ki kell pakolni a táskából külön, ha minden ilyesmit ügyesen kipakolsz, akkor kb 1 perc az egész ellenőrzés, előtte nyilván kígyózik a sor, de kb. az is csak 10-15 perc.

Ellenőrzés után jön a belső tér (csomó bolt és kávézó van), ahol lehet várakozni. A nagy tér közepén vannak a kijelzők, illetve az emeleten is vannak, amelyekre lesz kiírva, hogy az adott járatra mennyi idő múlva lehet megkezdeni a beszállást, illetve ha már lehet, akkor ki van írva, hogy melyik kapuhoz kell menni pl. A12

Ahogy beérkezünk ebbe a nagy térbe jobbra a mozgólépcsők alatt lehet menni az A, illetve balra pedig a B és további kapukhoz. A tér közepén lévő kijelzők felett ki van írva, hogy melyik kapuk merre.

Ha már lehet menni a kapuk felé akkor egy folyosó szerűségen kell menni amin folyamatosan vannak a különböző számú kapuk, növekvő sorrendben (pl. a 12-19 a legvégén van). Ha van ott kapu akkor ott szintén le kell olvasni a beszálló kártyát.

Utána jön egy gyalog út vagy busz járat (utóbbiról nem tudok még semmit), egy hangárba ahol ismét ellenőrzik a beszálló kártyát, de itt már ember végzi és szükséges személy azonosító kártya (személy igazolvány, útlevél, stb). Ennél az ellenőrző pontnál külön vannak választva az elsőbbségi beszállók és a “sima” beszállók (ha minden igaz a csomag ellenőrzésnél is van ilyen, de ezt még nem tudom). Amint meg lehet kezdeni a beszállást, először az elsőbbségi beszállók sorában lévők indulhatnak meg, és amikor elfogytak, jöhetnek a többiek.

Ez után jön egy újabb kis séta, de már a repülőhöz, és ha nem késik a járat, akkor elvileg ez pörgősebb folyamat. A repülőre felszállva a még egyszer kell a beszálló kártyát felmutatni a légi kísérőnek és lehet menni a helyünkre (ülőhelyek számozása felül van a csomag szekrényeknél).

Dánia

Koppenhágai repülőtér (Copenhagen Airport, Kastrup)

Repülőről leszállva Koppenhágában be kell menni az épületbe, és végig az EXIT (Udgang) felé kell menni, nagyon sokat (folyosók és mozgó lépcsők tömkelege), de mindenhol ki van táblázva merre van a kijárat, szóval nem lehet eltévedni. Sok sok séta után elérkezel a fő épületbe ami a Terminal 3 kell, hogy legyen.

Ennek a nagy térnek a túlsó végére kell menni, míg nem látsz piros jegykiadó gépeket jobbra (ezekben lehet vonat jegyet venni), viszont gazdaságosabb, ha ezeken túl mész, és egyből mögöttük lesz 2 (kék) színű masina (angolul tud és ha üzemen kívül van akkor ki van írva, hogy merre tovább), ezekben lehet venni a Rejsekort kártyát, amivel jóval olcsóbb és egyszerűbb a közlekedés.

Először venni kell egy kártyát (Buy Rejsekort), illetve fel is kell tölteni pénzel (én 300 koronát raktam rá elsőre, kb. 70-100 korona egy út) azt, és az utazások során az egyenlegből vonja le a pénzt (csak bankkártyával lehet venni és feltölteni). A kártya megvételének van egy trükkös pillanata (aminél elsőre levert a víz mert nem értettem mi van), szóval miután elérkezel a fizetés részhez, beszúrod a bank kártyádat, megadod a pin kódot, elkezd dolgozni a masina. A trükkös rész az, hogy a kijelzőn továbbra is azt írja, hogy rakd be a kártyát és írd be a pin kódot, na erre ne figyelj, a lényeg ott lesz a bankkártya leolvasó kijelzőjén (ahol beírtad a pin kódot), ha megjelenik a kijelzőn az a szöveg, hogy „Godkendt Husk kortet” (még nem tudom pontosan mit jelent), de a lényeg, hogy ekkor ki KELL venni a bank kártyát. Amikor kiveszed, a gép folytatja a dolgát és elkészíti a kártyát, feltölti az egyenleget, stb. Ez után még rákérdez, hogy kérsz e bizonylatot, de ez már nem lényeges.

A kártyával végtelen egyszerű közlekedni, minden megállóban (vonat, busz, metró) van egy erre kihelyezett gép (kis oszlop) amin kék vagy piros fény világít, a kék (Check Ind) arra van, hogy megkezd az utazást, tehát ezzel kell „bejelentkezni”, hogy honnét indulsz, a piros (Check Ud) pedig arra, hogy befejezd az utazást, tehát „kijelentkezel”, amivel megadod majd az érkezést, és a 2 közötti távolságnak megfelelő összeget, levonja a gépezet, az egyenlegedről (én mindkét átszállásnál) megtettem ezeket (nem tudom, hogy lehet e végig jönni egy be- és kijelentkezéssel). Egy fontos dolog, a kártyát teljesen tedd rá a világító cuccra, mert, ha túl messze van nem érzékeli rendesen, ha sikerül a be/ki jelentkezés, hangot ad, fényt is vált, illetve kijelentkezéskor kiírja, hogy mennyibe került az út, és hogy mennyi van még az egyenlegeden. A hivatalos leírás szerint egy hosszabb egybefüggő utazást úgy kell megtenni, hogy minden jármű váltáskor be kell jelentkezni és a teljes utazás végén kell csak kijelentkezni.

Paradise felé

Nos, ha megvan a kártya irány a „Spor track 2” ami a masináktól balra van (én a hátam mögött lévőt használtam), ott le kell menni.

Használni a kártyát és felszállni a járműre ami sínen közlekedik (kb 10 percenként jön) és „Helsingor St.” vagy „Niva St.” felé megy (ha minden igaz rá van írva).

Kell menni 3 megállót (3-nál kell leszállni), érdemes figyelni az állomáson lévő táblákat, vagy a járművön lévő kijelzőt, keresd a „Kobenhavn H” feliratot, ez a tiéd.

Itt fel kell menni a fő térbe és dobni egy balost és végig menni a folyosón a legvégére a „Spor track 11-12”-höz és megnézni az ott lévő kijelzőt, hogy van e rajta „Koge”, ha igen, sínen vagy (vagyis leszel).

Ott lemész és megvárod a következő járművet, amire ki lesz írva, hogy „Koge”. Ezzel jön egy kb. 45 perces utazás, amivel a végállomásig kell menni.

„Koge”-ben leszállás és megkeresni a kijelzőket, amik ott lesznek a felüljárók alatt.

Olyat kell keresned valamelyik kijelzőn, hogy „Faxe Ladeplads”, és megnézni, hogy mikor érkezik a következő (ez kb. 30 percenként jár), valószínűleg a 2,3,4 sín egyikéről indul, ami balra lesz tőled (a 4. sínhez használni kell az alul, vagy felül járót, hogy átjuss a túloldalra), a járat száma „110R” és a járműre ki lesz írva, a járat szám és az úti cél is („110R Faxe Ladeplads”). Valamiért a kijelzőre nem volt kiírva, hogy melyik sínről indul, így érdemes a járat indulási ideje előtt (kb. 5-10 perccel) keresni a sínek egyikén a járművet. Felszállás után felhívni a tel számot amit kaptunk az ímélben „”, hogy jöjjenek ki értünk a megállóhoz.

Ezzel az 5. megállóig kell menni (nem biztos, hogy mindegyiknél megáll), figyelni kell a kijelzőt és várni a „Karise St.” feliratot, olyankor felpattanni és odamenni valamelyik kijárathoz és megvárni még megáll a gépezet.

Leszáll, kártya lehúz, és megkeresed az autót amivel érted jöttek és örülsz, hogy megvolt az első menet. 😀

Egy apró dolog amire érdemes figyelni, bizonyos járműveken van úgynevezett csendes zóna (Silent zone), ahol sem beszélni, sem telefonálni nem szabad (na ezt csak azután vettem/tük észre, hogy ránkszóltak).

Repülőtér felé

Folytatás következik … 😀 (igyekszem majd ezt is időben megcsinálni)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük