Nincs kész (publikálni csak, akkor ha nagyon muszáj)
Szómagyarázat
- Előadó – akinél a kamera(k) vannak és csak a gyakorlással foglalkozik
- Támogató – akinél a támogató gép van, tehát kezeli a résztvevőket és a csetet
- Távoli támogatás – az előadó és a támogató nem egy helyen, akár nem egy szobában van, továbbá 2 külön zoom felhasználóval vannak belépve
Ha nem távoli támogatásról van szó akkor a leírásban szereplő előadó és támogató ugyan azt jelenti
Előkészület
Alapok
- Az előadásra való előkészületeket 1 órával hamarább el kell kezdeni, hogy ne kelljen sietni (fél óra kevés, többszöri tapasztalat 😉 )
- Ellenőrizni, hogy minden fájl (kép, zene, stb.) ott legyen egy helyen és azon a gépen amiről meg lesz osztva
- Programok amelyeket hangokat adhatnak ki legyenek bezárva/lenémítva
- A fényviszonyok legyenek jók, tehát legyen minél fényesebb a helység, ne legyen ellen fény tehát ne legyen ablak a képben amin besüt a nap, ha mégis akkor lámpákkal kell kompenzálni
- Ellenőrizni, hogy a kamera képébe befér e minden amit meg kell mutatni, illetve a mikrofon elég hangosan e veszi a hangot
- A támogató használjon fülhallgatót, hogy ne hallatszódjon vissza semmi a mikrofonba
Haladó
- Legelőször érdemes csinálni egy próba előadást gyorsított módban végig próbálni az egész előadást
- Ajánlott 2 kamera egy az álló ászanákra egy pedig a fekvő ászanákra és a kettő között váltogatni
- Külső mikrofon esetén megbizonyosodni, hogy valóban az veszi e a hangot
- Ellenőrizni, hogy, ha van kép és/vagy zene megosztás, akkor azok megfelelő minőségben megjelennek/hallhatóak e, illetve nem lóg bele semmi a kép megosztásba, miközben az előadás kezelhetősége (chat, stb.) megmarad
- Kipróbálni, hogy mennyire zajos, ha nem beszél az előadó, pl. csinálni egy próba előadást és csatlakozni hozzá mobillal és fülhallgatóval max. hangerőn
- Üdvözlő kép elkészítése ami legyen beszédes, pl. hamarosan kezdünk, vagy akár konkrét órát kiírni és esetleg pár információ jellegű hirdetést is
- Ha tervezve van meditáció az előadás során, akkor érdemes használni egy jack elosztót amibe egy fülhallgató illetve a külső hangszóró van bedugva, hogy az előadó majd hallja a zenét a hangszórón keresztül
- Általános szövegek megírása előre és azok bemásolása a csetbe, ha épp szükség van rá, pl. hogy/hol kell bekapcsolni a kamerát/mikrofont
Beállítások
Alapok
- Előadónál:
- Video -> Enable HD -> be kapcs.
- Video -> Spotlight my video when i speak -> be kapcs.
- Audio -> Automatically join audio by … -> be kapcs
- Támogatónál:
- Share screen -> Silence system notifications … -> be kapcs.
- !!! Ellenőrizni a többi audio és video beállítást, hogy hogyan működnek csatlakozáskor és újra csatlakozáskor, leírni a participants menüben lévőket (mute on entry, …), illetve a share résznél (only host can share, …)
Haladó
- Előadónál:
- Video -> Touch Up My Appearance -> ki kapcs.
- Támogatónál:
- General -> Show my conncted time -> be kapcs.
- Video -> Always display participants names … -> be kapcs.
Indulás
- Ha már van legalább 3 résztvevő és az előadó kamerája be van kapcsolva jobb klikk a képére és ott „Spotlight video”, hogy mindig az ő képe látszódjon (kamera kikapcsolás után újra kell csinálni)
- A „Participants” ablakban a „Mute all”-ra nyomni
- Ha nem távoli támogatás van akkor a felugró ablakban a pipát ki lehet venni (mindenkit némít, előadót is ha távoli támogatás van)
Átváltások
- Üdvözlő képből
- Kamera be kapcs.
- Mikrofon be kapcs.
- Stop share
- Meditációba
- Meggyőződni, hogy semmi sem szól a gépen
- Zene lejátszó hangerejét letekerni teljesen
- Share -> Advanced -> music/computer sound only
- Szép lassan felemelni a lejátszó hangerejét max. 30-50%-ig
- Mikrofon ki kapcs
- Meditációból
- Mikrofon bekapcs
- Zene lejátszót szép lassan lehalkítani
- Stop share
Folyamatban
- Zene megosztásakor a lejátszó hangereje szabályozza azt, ahogy hallják a nézők a zenét és nem az operációs rendszer hangereje
- Képernyő/zene megosztást csak akkor indítani amikor kell, nem korábban, mert az minden elé kerül, tehát a spotlight videó kép sem marad előtérben, illetve mindenképp figyelni a hangerőre, minimumról indítva mindig
- Több kamera esetén a kamera átváltását még az előtt, hogy az előadó pozíciót váltana
- A participants lista legyen mindig megyitva, mert ott a lista tetejére rakja mindig azokat akiknek be van kapcsolva a mikrofunjuk és egyből ott van a mute gomb is
- Aki tartja az előadást lehetőleg ne foglalkozzon a jelenlévők mikrofon zajaival az a support dolga